Ученици
Корисни линкови
Адреса
Архива
Књижевни сусрет деце са писцем – Урош Петровић, гост наше школе
Акција „Књига – мој друг“, коју су покренули родитељи у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, након креативних радионица и продајне изложбе, настављена је гостовањем Уроша Петровића, једног од најпознатијих савремених српских писаца за децу и младе. Урош је добитник многих награда („Невен“, „Доситејево перо“, неколико награда Змајевих дечијих игара“ и др.), коаутор је програма „NTC систем учења“, гостујући предавач у школама и на факултетима у земљи и иностранству, добитник престижних награда за фотографију и један од најуспешнијих решавача IQ X теста на свету.
Књижевни сусрет овог писца са ученицима наше школе одржан је у школској читаоници, 5. децембра ове године. Ово дружење деце са писцем представљало је занимљив спој књижевног сусрета и кретивне радионице, и протекло је у веома живој и интерактивној атмосфери. Пишчеве приче-мозгалице и приче у загонеткама представљале су за децу својеврстан изазов, подстицале су их на размишљање, трагање за одговорима и развијање маште. Деца су била веома активна, не скривајући одушевљење овим чудесним и необичним светом Урошевих прича, раскошне маште и необичног хумора.
Иако је дружење трајало дуже од планираног, писац се и након тога задржао у разговору са децом, потписујући књиге.
Овом књижевном сусрету присуствовао је велики број ученика, али и њихових родитеља и наставника.
На крају, школска библиотека је од Уроша Петровића добила на поклон три његове књиге – роман епске фантастике „Авен и јазопас у Земљи Ваука“, „Пети лептир“, дело које је 2007. године проглашено најбољим романом за децу и младе на српском језику и „Деца Бестрагије“, књига која је 2013. године награђена признањем Змајевих дечијих игара за најбољи роман намењен младима.
ДЕЦА УЧЕ ИСТРАЖУЈУЋИ
Дана 1.12.2014. године у холу ОШ „Нада Матић“ постављена је изложба пројектног истраживања на тему „КАМЕН“ кроз које су прошли предшколци са васпитачем Снежаном Шаровић. Повод за ово истраживање је дечије интересовање и жеља да направе нешто од камена. У оквиру пројекта „Вртићи без граница 2“ васпитач је обучен за примену Основа посебних и специјализованих програма Калеидоскоп.
Основу Калеидоскопа чине различита схватања, а једно од њих је да деца уче истражујући и да у том процесу дете:
- испитује сопствене претпоставке и „радне теорије“;
- истражује свој лични и социјални идентитет;
- идентификује проблем, предлаже решења, предвиђа, испробава, мења, додаје нове елементе, поставља необичне ситуације, конструише, поставља питања, замишља, доноси одлуке, уочава обрасце и практикује решења у различитим ситуацијама;
- испробава, промишља и преиспитује начине решавања проблема;
- развија метаконгнитивне способности и самодирекцију у учењу.
У току истраживања помогли су нам родитељи, старији другари, кустос музеја, библиотекари, директор галерије, интернет, енциклопедије, бајке, песме и приче.
Сазнали смо да камен може бити: обичан, магичан, са енергијом, вредан а мали, безвредан авелики, стакласти, шаренки и белки, љубавни, кинески, запаљење ватре, заграђење, загађање, пукнути, вулкански, пећински, коцкасти, обли, ваљкасти, музикални, мудри, црвени...
Од камена се може правити: кућа, улица, тунел, фонтана, чесма, скулптура, украс, накит, мозаик, песма, порука, мудраизрека, оружје, оруђе, мост...