Ученици
Корисни линкови
Адреса
Архива
Међупредметни приступ учењу о дечијим правима
У оквиру пројекта Образовање за права детета, од 2. до 4. октобра у Ужицу је одржан Координацијски састанак. Првог дана састанка координатори свих партнерских школа и координатор Песталоци фондације за Србију посетили су ужичке партнерске школе - Прву основну школу краља Петра другог и ОШ „Нада Матић“.
Приликом посете нашој школи гости су присуствовали тематској радионици „Од стереотипа и предрасуда до дискриминације и насиља“ коју су припремиле и водиле наставнице: Снежана Цветковић, наставница српског језика, Оливера Шуљагић, наставница ликовне културе, Мирјана Савић, наставница музичке културе и Ана Веснић, наставница историје. У овом интегративном, међупредметном приступу учењу о дискриминацији и насиљу активно су учествовали ученици од петог до осмог разреда. Вођени наставницама и својим искуством, ученици су активним учешћем говорили о узроцима настајања, препознавању, реаговању и превазилажењу дискриминације инасиља. Препознавали су облике дискриминације и насиља у књижевности, историји, музици која је настала као израз дискриминације, говорећи о насиљу и дискриминацији у свом животу и окружењу. Ликовно и вербално изражавали су лична искуства и осећања о ситуацијама када су били дискриминисани или били жртве насиља, као и о начинима превазилажења таквих ситуација.
Реализована радионица има посебну васпитну вредност јер, поред учења, доприноси стицању вештина да се права детета поштују и живе свакодневно.
Након присуствовања тематској радионици наставница српског језика Данијела Илић Мићовић упознала је госте са школским сајтом о пројекту Образовање за права детета и активностима наставника. О реализованим активностима родитеља говорили су родитељи Ивана Филиповић, Данијела Продановић и Ана Милошевић. Ученици Мина Селаковић и Петар Дамјановић упознали су госте са активностима које су реализовали ученици у оквиру пројекта.
Анализирајући посећени час и реализацију програма у нашој школи, гости су се веома похвално изразили. Посебно је похваљена реализација тематске радионице и истакнут је њен квалитет и заначај: међупредметни приступ настави, тимски рад наставника, активност и спремност ученика да говоре из свог личног искуства.
Севда Рамовић, школски педагог