Ученици
Корисни линкови
Адреса
Светски дан вода - 22.03.2016.година
,,Буди у моди, брини о води“
У оквиру тематског повезивања садржаја из различитих наставних предмета у ОШ ,,Нада Матић“ обележен је Светски дан вода. Интегративним приступом теми, са аспекта различитих наставних предмета, из различитих углова, показали смо како може да се обради тема везана за значај очувања и заштите водних ресурса. За ову радионицу одабрали смо четрнаест наставних предмета. Учесници радионице били су ученици од петог до осмог разрада предметне наставе, ученици другог разреда разредне наставе, као и ученици којима је потребна додатна образовна подршка.
Мото наше тематске радионице био је ,,Буди у моди, брини о води!“
АМБИЈЕНТАЛНО УЧЕЊЕ – ЧАС НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ У ЈОКАНОВИЋА КУЋИ
Ученици II4 са својом учитељицом посетили су Јокановића кућу, етнографски споменик културе у нашем граду, у коме су реализовали час народне традиције. Систематизација наставне теме „Кућа“ била је прилика да се ученици у овом дивном амбијенту подсете свих садржаја у вези са кућом, од начина изградње куће, њене опремљености, различитих начина становања, избора места за градњу куће, начина градње, делова куће, мајстора зидара, обичаја приликом усељења у нову кућу, до различитих типова куће.
Јокановића кућа, једна од најстаријих кућа у Ужицу, пример је градске куће крајем XIX века. Музејска поставка приказује трансформацију Ужица од оријенталне у српску варош, која има претензије да прихвати европске утицаје који су захватили Србију после ослобођења од Турака.
Анђела Брковић, кустос Народног музеја, показала нам је три амбијенталне целине и пружила основне информације о њима:
– оријенталну собу (приказује становање Ужичана у XIX веку);
– девојачку собу (представља почетак новог времена, када се код српских трговаца и занатлија јавила потреба за лепшим и удобнијим становима) и
– салон (настојање богатих људи да покажу своје богатство и жељу за луксузнијим живљењем).
Амбијентално учење омогућило је да ученици у адекватном простору исте ствари сагледају са различитих аспеката, радост откривања, развој интелектуалних способности и стицање трајнијих знања.
Марина Лазић
Стручно усавршавање : НАРОДНА ТРАДИЦИЈА У ПРАКСИ
" АКО ЈЕДАН НАРОД ЖЕЛИ БУДУЋНОСТ, ТРЕБА ДА ПАМТИ СВОЈУ ПРОШЛОСТ, ДА ЧУВА КОРЕНЕ И НЕГУЈЕ ТРАДИЦИЈУ."
Семинару су присуствовали учитељи и васпитачи наше школе.
Колегиница Миланка Павловић је приказала пуно примера добре праксе.
Део тема и активности:
О изборном наставном предмету НАРОДНА ТРАДИЦИЈА/ Елементарно проучавање народне традиције у предшколском узрасту
- Где и како можемо реализовати садржаје НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ
Начин обраде садржаја из народне традиције
Обичаји (Врбица, Бадњи дан, славе, прела..), представе„Васкршња прича“ и други примери тимског рада;
Садржаји о народним умотворинама са предшколцома и од 1. до 8. разреда
Драмска секција, хоризонтално и вертикално повезивање садржаја
Изучавајући народну традицију до боље сарадње са локалним окружењем
Од идеје до акције (израда предлога акције)