Ученици
Корисни линкови
Адреса
Пројекат Образовање за права детета
Аутори: Снежана Цветковић, Оливера Шуљагић, Ана Веснић, Мирјана Савић
„ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА“ – ОБУКА ЗА УЧЕНИКЕ
Већ трећу годину заредом, у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, у нашој школи реализује се обука за ученике шестог и седмог разреда.
Током дводневне обуке, која је започела уводном радионицом Упознавање, ученици су имали прилику да се упознају са појмом људских права и права детета, Конвенцијом о правима детета, партиципацијом, предрасудама и стереотипима, дискриминацијом, појмом и врстама насиља, злостављањем и занемаривањем, обавезама и одговорностима ученика у образовно-васпитном процесу. Такође, ученике смо упознали и са Индексом, проценом индикатора у којој ће и они учествовати.
Оно по чему се ова обука разликује од претходних јесте учешће ученика у њеној реализацији. Наиме, Ксенија Радојевић и Ангелина Гаговић, ученице VII1 које су прошле године едуковане о правима детета и током децембра 2015. боравиле у Швајцарској, припремиле су и одржале радионицу о дискриминацији. Вршњачко учење је још једном показало своје вредности – већу мотивацију за учење, добре односе међу вршњацима, повећање одговорности, развој социјалне компетенције, бољу сарадњу, спремност да помажу једни другима, емпатију, узајамно поштовање...
Обуку је похађало 28 ученика који су показали велико интересовање и завидно знање из наведених области, а реализовале су је Данијела Илић Мићовић и Марина Лазић, 26. и 27. марта 2016. године.
Више фотографија са обуке можете погледати на нашем сајту decijaprava.weebly.com.
Марина Лазић
Сарадња са Народном библиотеком Ужице
Поводом обележавања 160 година од почетка рада Народне библиотеке Ужице и 50 година од оснивања одељења за децу, а у циљу промовисањачитања и писања, у библиотеци су организоване радионице за ученике првог разреда.
У периоду од 15 - 18. марта 2016. године ученици првог разреда наше школе и ученици петог разреда Одељења за ученике са потребом за додатну образовну подршку учествовали су у радионици под називом ЗАШТО ЈЕ ВАЖНО ЧИТАТИ КЊИГЕ.
Библиотекарка Ратка Митровић је на занимљив начин водила ученике кроз свет књига. Лагано им је откривала зашто књиге постоје и зашто их је добро читати. Занимљивим питањима их је подстицала да причају о слободи, игри, дружењу, одрастању,...Малени ђаци су је слушали веома пажљиво и са одушевљењем учествовали у разговору. А онда су сви постали мали ствараоци. Свој свет из маште претворили су у своју прву сликовницу.
На крају, за свој труд, сви су добили веселе шешириће са којима су поносно парадирали школом.
Народна библиотека је свим првачићима поклонила чланске карте и постала богатија за нове, мале чланове.
Библиотекарка Ратка Митровић је написала и кратку причу.
Златокоса
Из исте су школе. Дошао је са њима на радионицу, али није из њиховог одељења. Његова учионица је одмах до њихове.
… На крају – ликовни кутак. И задатак! Свако ће направити сликовницу.Идем од стола до стола, делим материјал за рад – испресавијане траке од квалитетног танког картона. Пружам траку и њему. Одбија. Прави покрет телом као да ће да устане и да напусти просторију. Препознајем ту врсту отпора! Страх од неуспеха! Боји се да није кадар за задатак. Охрабрујем га, спуштам траку. Стиже и учитељица. Са њом, још једно охрабрење. И топлина. Нас две се повлачимо.
Кришом их посматрам. До њега седи девојчица плаве косе. Видим, додаје му фломастер, прстом прелази по његовој картонској траци, прича му… На његовом картончићу рађа се сунце. На лицу, осмех. Златокоса му додаје други фломастер, опет му нешто прича… ниче и једна кућица и…
Насмејан дотрчава до мене, да ми покаже! Отворено показујем одушевљење! Учитељица и ја размењујемо тајанствене осмехе! Златокоса и дечак размењују победничке!
„ИНКЛУЗИВНА УЧИОНИЦА“, ФОРУМ ТЕАТАР ПРЕДСТАВА
У оквиру пројекта „Мрежа пријатеља инклузивног образовања“, Ужички центар за права детета организовао је у нашој школи извођење представе „Инклузивна учионица“, 16. марта 2016. године. Представа је изведена као форум театар, драмски облик који пружа могућност интеракције са публиком. Ученици су имали прилику да се укључе у представу и да мењају њен ток, како би проблем био решен на најбољи могући начин. Циљ креатора представе и глумаца, средњошколца из Ужичког центра за права детета, био је да ученицима скрену пажњу на потребе и проблеме са којима се суочавају деца којима је потребна додатна подршка, да их подстакну да о овом проблему размишљају и сагледају своју улогу у његовом решавању, као и да се запитају које су њихове могућности, колика је њихова одговорност и шта они сами могу да учине на унапређењу положаја деце којима је додатна подршка неопходна. Сама форма представе и могућност да се укључе у њу, мењајући њем ток у складу са својим виђењем постављеног проблема, био је посебан изазов за наше ученике. Такође, од великог је значаја и то што су сцену делили са децом која су мало старија од њих, скоро њихови вршњаци, па се вршњачка едукација, без генерацијских препрека, још једном показала као најбољи начин да ученике подстакнемо на размишљање о потребама других и о начинима решавања њихових проблема.
Данијела Илић Мићовић