Ученици
Корисни линкови
Адреса
ДАН ШАРЕНИХ ЧАРАПА
Интегративним приступом теми, са аспекта наставе ликовне културе, грађанског васпитања и часа одељењско старешине, пружили смо подршку деци са Дауновим синдромом, како би осетили да су део наше заједнице. Гост часа био је ученик из одељења са сметњама у развоју, који је учествовао у реализацији креативних радионица. Час је почео перформансом. Ученици су улазили у учионицу у различитим шареним чарапа уз одређену кореографију (коју су смислили свако за себе) и музичку подлогу, а затим је уследио разговор о симболици шарених чарапа и изведеног перформанса.
На настави грађанског васпитања објаснили су повезаност датума обележавања овог дана са генетичким предиспозицијама, односно хромозомима, тј. у каквој су вези 21. март и Даунов синдром. Такође, скренули су пажњу на неодговарајући термин „особе са посебним потребама“, који често користимо да назовемо овакве особе. На видео-снимку модне ревије показали су присутнима како је могуће укључити нетипичну децу у јавне наступе и отворили дискусију о тренутној и будућој припадности нетипичних особа у друштву. Ученици су износили своје предлоге на који начин могу укључити нетипичну децу у своје активности, како би се осећали прихваћено и вољено.
Све време разговора и дискусије ученици су заједно са гостом израђивали ликовне радове са мотивима шарених чарапа и исписивали поруке о пријатељству и толеранцији.
На завршетку радионице посећена је учионица нашег госта, где су се упознали са начином образовања деце са сметњама у развоју, материјалима са којима раде и омиљеним играма у којима су и сами учествовали. Изразили су и жељу за чешћим одржавањем оваквих радионица.
Овом радионицом желели смо да освестимо постојање особа са сметњама у развоју и колико је значајно говорити о њиховим проблемима, правима и потребама; да су пријатељство и прихватање јако важни; да се на овај начин учи толернција која је у данашњем свету често занемарена, а то је и један од основних циљева образовања - припремати младе људе за будућност без мржње и предрасуда.
Оливера Шуљагић