|
У понедељак, 25. новембра, у великој сали Градског културног центра, реализована је радионица „Оживи лик кроз видео - игрицу",
|
коју су осмисле и реализовале наставнице наше школе Јелица Стевановић, Оливера Шуљагић и Биљана Стефановић са својим ученицима.
У првој фази радионице, након уводне речи, једна група ученика је добила задатак да осмисли лик за видео - игрицу и ликовно га представи у форми цртежа или слике. Лик је морао да буде аутентично и оригинално ликовно решење, без копирања већ постојећих. Као инспирација за рад послужила је изложба радова различитих ликова коју су ученици радили на часовима ликовне културе.
Друга група ученика прикључила се радионици роботике. Они су имали задатак да користе елементе ликовних радова у Скреч програму, односно „оживе" нацртане ликове. Главни задатак ове радионице био је да ученици науче како њихов лик управља роботом, односно лик у Скречу даје команде, а робот поступа у складу са тим командама.
Други важан задатак био је да ученици направе сценарио у којем, уколико се два лика на позорници додирну, робот реагује тако што засветли црвеном бојом и репродукује јак звук. Дакле, ученици су кроз практичан рад разумели како роботика може бити повезана са интерактивним сценама.
Најзанимљивији део радионице био је квиз креиран у програму mBlock (који обједињује основе Python-а и Скреча). У овом квизу ученици су одговарали на питања из српског језика, ликовне културе и опште информисаности. Робот је био главни судија. Наиме, за сваки дат тачан одговор, робот се померао 3 cm напред, а за нетачан враћао се 2 cm уназад. На сваких осам тачних одговора робот се окретао за 90° удесно. Циљ такмичарима је био да први достигну да направе затворени четвороугао (квадрат).
У радионици су учествовали ученици из ОШ „Нада Матић", ОШ „Душан Јерковић", ОШ „Стари град", ОШ „Миодраг Миловановић Луне" и Прве основне школе краља Петра II. Радиница је део пројекта „Ужице - престоница културе 2024", а њен циљ је био да покажемо како се могу направити видео - игрице едукативног карактера и да се најлепше учи кроз игру и интеракцију са вршњацима.